5/52: sense cap

Us presento la foto d’aquesta setmana: SENSE CAP!!!

Tot va començar diumenge passat, amb el record encara latent de l’experiència “MACRO” viscuda amb la decisió del tema de la setmana passada, aprofitant que havíem quedat amb la Bita per dinar i teníem que prendre una decisió molt important. Quin tema fèiem aquesta setmana? Bita va treure una llista de temes per escollir, (mare meva!! Tots m’agraden). Per fi ens decantem per dos: “a les mans” o “sense cap”. Quin fem? Complicada decisió. Com ho decidim? Amb el ritual més antic que es coneix per a prendre decisions sobre dos resultats: a cara o creu!!! Surt “Sense cap”.

(Pensant la foto). Com a recent pare que sóc, imagino la meva parella agafant al nen asseguda al sofà llegint un llibre. La veig, li comento la foto a la Lorena (la meva parella), i decidim fer-la l’endemà amb la llum del matí.

(A les 8:00 biberó al nen). La Lorena tota exaltada diu: “Jordi he vist la foto, una de terror tipus “The Ring”, agafant un osito del nen!!!” (Jordi) “Brutal!!! M’encanta la idea”. El meu cap comença a funcionar a tota màquina, mai he fet res així… com la puc fer? Com l’edito? Per fi, el resultat.

Espero que us transmeti terror, si més no, que us agradi!

Os presento la foto de esta semana: SIN CABEZA!!!

Todo empezó el domingo pasado, con el recuerdo aún latente de la experiencia “MACRO” vivida con la decisión del tema de la semana pasada, aprovechando que habíamos quedado con Bita para comer y teníamos que tomar una decisión muy importante. Qué tema haríamos esta semana? Bita sacó una lista de temas para escoger (madre mía!! Todos me gustan). Por fin nos decantamos por dos: “en las manos” o “sin cabeza”. Cuál hacemos? Complicada decisión. Cómo lo decidimos? Con el ritual más antiguo que se conoce para tomar decisiones sobre dos resultados: a cara o cruz!!! Sale “Sin cabeza”.

(Pensando la foto). Como recién padre que soy, imagino a mi pareja cogiendo al niño sentada en el sofá leyendo un libro. La veo, le comento la foto a Lorena (mi pareja), y decidimos hacerla al día siguiente con la luz de la mañana.

(A las 8:00 biberón al niño). Lorena exaltada me dice: “Jordi, he visto la foto, una de terror tipo “The Ring”, cogiendo un osito del niño!!!” (Jordi) “Brutal!!! Me encanta la idea”. Mi cabeza comienza a funcionar a toda máquina, nunca he hecho nada así… cómo la puedo hacer? Cómo la edito? Por fin, el resultado.

Espero que os transmita terror o que os guste!

{5/52: sense cap}

Nou repte fotogràfic! Quan decidíem el tema d’aquesta setmana vaig pensar: “perfecte, sense cap o a les mans són temes que ja he fotografiat i em serà fàcil”. Doncs no! AARG! Ha estat una foto gafada. Mai havia fet tantes fotos diferents per un tema: autoretrat mentre em cordava una camisa d’estil victorià, autoretrat amb l’esquena nua, fotos a la meva neboda Candela aguantant un ós de peluix (quina sort que no quedessin bé perquè amb la que ha fet el Jordi hauria quedat molt sinistre) i fotos al Marc cordant-se una cobrata. Cap m’agradava: o el fons no era l’adequat, o la llum no era prou bona, o estava mal enfocada o un pèl moguda.

Contacto amb la meva model femenina preferida: ma germana! Anna, please, vine dijous a fer una foto sense cap!! (no és la primera que fa… en “anteriors edicions” havia posat per mi; si voleu veure la foto premeu aquí). I ella, tota complidora: ok! La mateixa tarda em diu que no es troba bé. En serio?! Foto gafada!! Li proposo que vingui divendres i accepta.

I aquesta és la foto que va sortir. Segurament no és una gran foto, però m’agrada l’edició i la llum natural amb la que vaig poder treballar. I el fons! De fet, sembla un anunci de marca de roba. Aquest excercici m’ha servit per remarcar la importància dels fons, la llum (si pot ser natural, mooolt millor) i la composició. Sempre s’aprèn!

Vull donar les gràcies a la Candela, la Meri i al Marc per deixar-me “empipar-los” una estona per fer fotos. Sento que després la foto no fos prou bona i no servís…

¡Nuevo reto fotográfico! Cuando decidíamos el tema de esta semana pensé: “perfecto, sin cabeza o en las manos son temas que he fotografiado antes y me resultará fácil”. ¡Pues no! AARG! Ha sido una foto gafada. Nunca había hecho tantas fotos diferentes para un tema: autoretrato mientras me abrochaba una camisa de estilo victoriano, autoretrato con la espalda desnuda, fotos a mi sobrina Candela aguantando un osito de peluche (que suerte que no quedasen bien porque con la que ha hecho Jordi habría quedado muy siniestro) y fotos a Marc haciendo el nudo de la corbata. Ninguna me gustaba: o el fondo no era el adecuado, o al luz no era buena, o estaba desenfocada o movida.

Contacto con mi modelo femenina preferida: mi hermana! Anna, please, ven el jueves para hacerte una foto sin cabeza! (no es la primera que le hago… en “anteriores ediciones” había posado para mí; si queréis ver la foto clicad aquí). Y ella muy cumplidora: ok! Esa misma tarde me dice que se encuentra mal y no puede venir. ¿En serio?! Foto gafada! Le propongo que venga el viernes.

Y esta es la foto que salió. Seguramente no sea una gran foto pero me gusta la edición y la luz natural con la que pude trabajar. Y el fondo! De hecho, parece un anuncio de marca de ropa. Este ejercicio me ha sido útil para remarcar la importancia de los fondos, la luz (si es natural, muuucho mejor) y la composición. ¡Siempre se aprende!

Quiero dar las gracias a Candela, Meri y Marc por dejar que los molestara un rato para hacerles fotos. Siento que después no fueran buenas y no sirvieran…

{5/52: sense cap}

2 pensaments sobre “5/52: sense cap

  1. m’encanten les dues … els colors de la teva, Alba, impressionants. Puc dir una opinió? quelcom que al primer cop de vista no m’ha quadrat … la barbeta no l’hagués fet sortir, tallar al final de la bufanda (ep! opinió d’algú que no n’entén).
    Realment teniu molta imaginació!!

Deixa un comentari